In 2008 werd de Bakker & Bosch Group opgericht door Marijn en Dirk. Waar was jij in 2008, wat deed je toen?

“In 2008, toen de Bakker & Bosch Group werd opgericht, was ik nog een jonge tiener. Ik zat op een basisschool in Tilburg. Een heerlijke periode, zonder zorgen. De wereld vol mogelijkheden lag nog open. Wat een tijd als je daaraan terugdenkt.”

Na de basisschool maakte Luca de overstap naar het Willem II College in Tilburg. “Op het Willem II College volgde ik VMBO TL, een niveau dat vooral gericht is op de praktijk. Dat beviel mij wel en nog steeds.”

Na het afronden van deze opleiding ging Luca naar De Rooi Pannen, een school die bekend staat om haar praktijkgerichte opleidingen. “Dit is wel een grappig verhaal. Zoals velen op deze leeftijd, was ik ook zoekende naar wat ik precies wilde doen in het leven. De keuze viel in eerste instantie op toerisme. Lekker veel reizen dacht ik. De wereld verkennen. Nou, niet dus. Het werd dansen, toneelspelen, zoiets. Dat is niet echt mijn ding. Ik ben al snel overgestapt naar de opleiding Marketing en Communicatie, een richting die beter paste bij mijn interesses en vaardigheden. Deze opleiding heb ik afgerond.”

Wat maakt de Bakker & Bosch Group uniek als werkgever?

“De creatieve vrijheid en de verantwoordelijkheid die je bij ons krijgt, maakt onze organisatie uniek. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op je eigen manier in te vullen, om innovatieve oplossingen te ontwikkelen en daarmee successen te behalen. Ze stimuleren eigen ondernemerschap. Daarnaast hecht de Bakker & Bosch Group veel waarde aan een gezonde werk-privébalans. Die flexibiliteit zorgt voor een prettige woon-werkverhouding, wat helpt bij het welzijn en de productiviteit van onze collega’s. Als deze aspecten samenkomen krijg je in mijn ogen een ideale combinatie voor een betrokken en gemotiveerde werkomgeving.”

Waarom ben je trots op je werk of op onze organisatie?

Waar ik trots op ben….” Luca vraagt even om bedenktijd. “Ik ben vooral trots op onze visie dat je puur naar de kwaliteiten van je medewerkers moet kijken. In plaats van te kijken naar zwaktes, kijken wij vooral naar de sterke punten van elke persoon. Dit betekent dat ieders unieke talenten en vaardigheden worden erkend en verder ontwikkeld. Ik omarm deze visie. Door te investeren in wat mensen goed kunnen, worden ze in hun kracht gezet en komen de prestaties vanzelf. Ook deze benadering creëert een positieve, betrokken en motiverende werkomgeving. Je voelt je ook gewaardeerd en gesteund.”

Wat is het meest waardevolle dat je hebt geleerd?

Het antwoord van Luca laat niet lang op zich wachten. “Durven te falen. En dat dit een belangrijk onderdeel is van groei en succes. Die ruimte krijg je hier ook. Het idee dat het goed is om af en toe ‘op je bek te gaan’ en daarvan te leren, heeft het aangaan van uitdagingen bij mij compleet veranderd. In plaats van falen te zien als iets negatiefs, beschouw ik het nu als een kans om te leren en te verbeteren. Door fouten te maken en deze als leermomenten te zien, ontdek ik nu hoe je dingen beter kunt doen en waar je kunt groeien. Deze mindset helpt niet alleen om persoonlijke en professionele uitdagingen te overwinnen, maar zorgt er ook voor dat je continu blijft verbeteren en innoveren.”

Wanneer ga jij met een blij gevoel naar huis?

Een kort en bondig antwoord. “Wanneer ik het gevoel heb dat de dag een waardevolle bijdrage heeft geleverd aan ons gezamenlijke doel. Het gevoel dat we weer een stap verder zijn gekomen richting de verdere uitbouw van onze RPO-dienstverlening.“

Wat is je favoriete gespreksonderwerp met collega’s tijdens de pauze?

“Tijdens de pauze ben ik lekker aan het eten, haha. Crackers met pindakaas en hagelslag. Dus ik houd het gesprek meestal kort en bondig. Nee, zonder gekheid. We hebben het vaak over sport of reizen. We hebben veel collega’s, die van reizen houden. Het delen van reisverhalen, tips voor bestemmingen en plannen voor toekomstige reizen is altijd goed.”

Wat is het gekste moment dat je hebt meegemaakt binnen onze organisatie?

“Het is niet zozeer gek, maar wel heel bijzonder en leuk. Het was toen we met het hele team naar Fairytale in Kaatsheuvel zijn geweest. Als lid van de Personeelsvereniging waardeer ik dit soort activiteiten enorm, omdat ze bijdragen aan onze employer brand en de teamspirit versterken. Het was voor mij een hoogtepunt van het jaar, terwijl er nog vele mooie uitjes dit jaar aankomen, zoals onze Teambuildingsdag, Sinterklaas voor de kids, Kerst- en Nieuwjaarsborrel. Het organiseren van dit soort evenementen voegt veel waarde toe aan een positief werkgeversmerk.”